Vánoční perníčky

by - 22:17

Vánoce se blíží a tak jsme o víkendu nezaháleli a udělali jsme vánoční úklid a napekli perníčky. Perníčky děláme trošku netradičně, ale jsou vynikající a všem moc chutnají, tak se s Vámi chci o recept na ně podělit. Bezlepkovou variantu perníčků děláme už podruhé, protože letos to budou moje druhé bezlepkové Vánoce. :-)







Co budeme potřebovat na těsto?
660 g bezlepkové mouky (já jsem použila samokypřící od značky Doves Farm)
90 g oleje
200 g cukru
160 g medu
3 vejce
2/3 prášku do pečiva
2 lžíce jedlé sody
trošku perníkového koření

Na polevu, kterou budeme perníčky potírat před zdobením, aby byly krásně měkké, budeme potřebovat:
2 žloutky
3 lžíce moučkového cukru
3 lžíce kakaa
3-5 lžic vlažné vody

A na zdobení si připravíme:
1 ušlehaný bílek
20 dkg moučkového cukru
1 lžíce solamylu
šťáva z půlky citronu




Těsto si uděláme nejlépe den předem a necháme odpočívat v chladu. Druhý den těsto rozválíme do placky, kterou podsypeme moukou a vykrájíme. Perníčky pečeme v horkovzdušné troubě předehřáté na 160 stupňů cca 10 minut. Po vychladnutí je potřeme polevou a po zaschnutí polevy můžeme zdobit. Já na zdobení nemám žádné speciální pomůcky, zdobím je prostě sněhem naplněným igelitovým sáčkem.




Z tohoto množství jsem udělala přibližně 150 perníčků. Pokud ještě nemáte napečeno, tak určitě tyhle vyzkoušet, protože jsou opravdu krásně měkoučké od začátku až po celou dobu Vánoc.


You May Also Like

0 komentářů

Děkuji za Váš komentář :-)